Intervjuu

IMG_7428

Silberauto sõidukoolituse projektijuht, Daimler AG sertifitseeritud sõidukoolitaja Aivar Kuivkaev vastab veebilehe actros.ee küsimustele uue Actrose, veokialase koolituse ja veokikoolitaja elu kohta. Aivar saabus oktoobris 2013 Lõuna-Saksamaalt ja Põhja-Prantsusmaalt, kus saavutas uuel Mercedes-Benz Actrosega ökonoomsussõidul lausa rekordilise tulemuse – lauskmaal kiirusega 85 km/h liikudes osutus 40 tonnise massiga Euro VI Actrose keskmiseks kütusekuluks nii vähe kui 18,7 l/100 km. Tehke järele või uurige lisa!

Milline oli Sinu esimene kokkupuude Mercedes-Benzi veoautodega?

See oli aastal 1994 – veel palju enne, kui asusin tööle Silberautosse. Olin esimene linnaametnik, kes tõi Tallinna tänavapuhastusse Mercedes-Benzi veoauto, Atego. Nimelt õnnestus Silberautol toona tänu heale pakkumisele võita oluline hange.

Oled töötades kokku puutunud kümnete või isegi sadade veokitega. Mis teeb uue Actrose Sinu jaoks eriliseks?

Jah. Olen muuhulgas sõitnud Hiina, India, USA, Nõukogude ja kõigi praeguste tuntumate Euroopa veoautotootjate autodega. Aga uus Actros on kahtlemata kõige emotsionaalsem neist kõigist. See on auto, kus kohtuvad suurepärane ergonoomika, tipptasemel disain ja tipptehnoloogia.

Milline oli esmamulje, kui nägid uut Actrost?

Piltlikult öeldes oleksin tahtnud visata hundirattaid. See oli 2010. aastal Wörthis asuvas Mercedes-Benzi veokitehases. Auto, muide, oli toona kaetud veel maskeerimiskatetega. Aga juba esimesest silmapilgust sain aru, et selles autos peitub paljugi.

Mis on kõige olulisem, mida juht uue Actrosega sõites teadma peab?

Oluline on autot ning selle omadusi tundma õppida, autot tunnetada.

Kui suures ulatuses on võimalik juhti koolitades sõiduki kütuse- ja hoolduskuludelt säästa?

Kütusekulu võib väheneda kuni 3 liitri võrra, siia juurde tuleb arvestada piduriklotside väiksem kulumine, pikenenud hooldusvälp… Julgen öelda, et ekspluatatsioonikulud kukuvad kolinal!

Kuidas aitavad koolitusprotsessis kaasa telemaatikasüsteemid nagu pardaarvuti FleetBoard?

Kui enne FleetBoardi kasutusele võtmist võisin oletada, et 40 % juhtidest võtab õpitu täielikult üle, siis praegused autod võimaldavad mul juhtide tööd online’is jälgida, neile tagasisidet anda ning neid parema tulemuse saavutamisel juhendada.

Oled sa kunagi arvutanud, mitu liitrit kütust igal aastal tänu sinu koolitustele aastate jooksul säästetud on?

Igal aastal koolitan ligi 200 juhti. Oletagem, et koolituse läbimine aitab juhil säästa 2,5 – 3 liitrit kütust 100 kilomeetri kohta. Ühe juhi keskmine aastane läbisõit on umbkaudu 120 000 kilomeetrit. Eks arvutage ise…

Kas mõni Actrose kasutamisel saadud kogemus on sulle eriti hästi meelde jäänud?

Aasta eest käisime Euroopa aasta veokiks 2012 valitud Mercedes-Benz Actrose ning hiljem tänavuse Eesti aasta auto tiitli pälvinud Mercedes-Benz A-klassiga Pärnus toona veel ametlikult avamata Audru ringrajal (loe lisa siit). Panime proovile A-klassi ja Actrose kurvikäitumise, selle kuidas Mercedes-Benzi pesamuna suudab kurvides vastu seista ühele suuremale veokile, katsetasime, mis juhtub, kui kummagi autoga märjal ringrajal gaas põhja vajutada. Toona, muide, sõitsime ka mitteametliku ringirekordi veoautode seas. Kui seda veel üle sõidetud ei ole, püsib see praegugi…

Kui Actros oleks naine, siis mida talle ütleksid?

Ma armastan sind!

Mis autoga sa igapäevaselt sõidad? Mille poolest sarnaneb see uue Actrosega?

Loomulikult Mercedes-Benziga. Sellepärast, et tunnen end Mercedes-Benzis mugavalt, sõltumata sellest, kui suure auto roolis parasjagu olen.

Vaata seonduvaid teemasid:
Fleetboard sõiduanalüüs
Säästlikud mootorid
Sõidukoolitus

Tagasi